2009. december 2., szerda

Egyszerű és nagyszerű csoki trüffel


˙Egy biztos, túl sok receptet nem fogtok ezen az oldalon találni a jövőben sem... Persze az sem nagy titok, hogy nem vagyok egy házitündér és a főzésben sem jeleskedem. Viszont van pár dolog amit szoktam csinálni, és azokat általában szeretik, akik megkóstólták! :)) ( sőt, figyusz ide: http://soesbors.blogspot.com/2009/03/olasz-paradicsomleves-ala-bagoly.html )
Na szóval, azt hiszem a tavaly karácsonyi londoni nagyszülők vizit alatt láttam a Jamie Oliver egyik karácsonyi főzőműsorát, amelyben többek között, ezen nagggggyon egyszerű csoki trüffelt készítette. Mivel a csokinak, pláne a trüffelnek én is nehezen tudok ellenállni, és úgy tünt ezzel még egy magamfajta konyhai analfabéta is próbálkozhat, megkerestem a receptet a weboldalán, íme:

A hozzávalók:
300g     jó minőségű étcsoki (min. 70%-os)
300ml   habtejszín
mandarin reszelt héja
kis darab vaj
kicsi rum vagy aroma
és egy csipet só

Elkészítés:
˙a csokit kis darabokra törjük és hőálló tálba tesszük
˙a hozzávalók előkészítve
˙a tejszínt felteszem melegíteni
˙amikor buborékok kezdenek megjelenni a tetején, hozzáadom
˙a vajat
˙a mandarin héját
˙a rumot
˙és a sót
˙amikor újra buborékozni kezd, elkezdem ráönteni a csokitörmelékre
˙én kis adagokban szoktam önteni és keverni, és közben vissza is rakom a tejszínt a tűzre, hogy ne hűljön ki
˙eddig minden alkalommal úgy nézett ki menet közben, hogy darabos lesz (erre a J.O. azt javasolja, hogy kis adag forró vizet kell belekeverni), de a végére csak összeállt a massza! :)
˙még egy kis hűtést igényel és kész is! Próbálkoztam már azzal is, hogy előre formázom a csokigolyókat, de ez nekem nem sikerült... Tálalásnál, csak mellé kell készíteni a mandula-, mogyoró-, keksz -darát vagy kakaóport, egy forróvizes bögrét egy kanállal és már mehet is az önkiszolgálás! Nagyon nem kell majd kinálgatni!!! :)))
Gondoltam már rá, hogy kávéval, vaníliával, gyönbérrel stb. stb. ízesítem, de a megvalósításig még nem jutottam el.
Így is ellenállhatatlan!


2 megjegyzés:

  1. azért én remélem, h. lesznek még receptek :) tiszta PWoman :) nyammmmm, ez a trüffel tényleg isteni

    VálaszTörlés
  2. mindenhol ezt a receptet kerestem, mert láttam én is a műsorban :) szuper! :)

    VálaszTörlés